Українська Греко-Католицька Церква |
|||||||||||||||||||||
Катихизм
|
|||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
ПЕРШИЙ ЧЛЕН СИМВОЛА ВІРИ “Вірую в єдиного Бога Отця, Вседержителя, Творця неба і землі і всього видимого й невидимого”. Сотворення світу Кожна зріла і думаюча людина шукає відповіді на такі питання:
Чи поза цим видимим, тобто для людського досліду більш чи менш доступним, світом, існує ще інший світ – невидимий, що про нього знаємо тільки з Божого об'явлення? Стислі науки дають на ці питання, у залежності від стану дослідів та обмежених пізнавальних людських сил, більше чи менше задовільні, а в цілому неповні, часто невірні відповіді. Святе Письмо вносить ясність в гущу цих всіх гіпотез та теорій, при чому воно ніякою мірою ані не припинює, ані не суперечить справжнім сумлінним досягненням людської думки у ділянці її дослідів. Навпаки, Святе Письмо помагає цій думці там, де її пізнавальній силі поставлені межі. Відповідь на ці питання дає Святе Письмо в перших главах книги Буття, що творить неначе пролог до наступних святих книг Старого Завіту. При цьому слід мати на увазі, що Святе Письмо, змальовуюючи в образах відповіді на ці основні питання про постання і буття вселенної, говорить мовою й образами, які в часі першого об ' явлення та писання святих книг були доступні для сприйняття людиною на її тодішньому ступені умовного розвитку. Ось що говорить про це Святе Письмо: На початку сотворив Бог небо і землю. Земля була спершу невпорядкована і пуста. Всюди була темрява і лише Дух Божий уносився над водами. І сказав Господь Бог: “Нехай буде світло!” І настало світло. І відділив Бог світло від темряви та назвав світло днем, а темряву ніччю. Це був перший день. Потім промовив Господь Бог: “Нехай постане небозвід!” І так сталоося. Це був другий день. І приказав Господь Бог: “Нехай води, що є під небом, зберуться в одне місце і нехай покажеться суха земля, а на ній хай ростуть трави, зілля і дерева!” І так сталося. Це був третій день. І звелів Господь Бог: “Нехай на небозводі будуть світила, вдень сонце, вночі місяць і зорі, та нехай відділюють день від ночі!” І так сталося. Це був четвертий день. І наказав Господь Бог, щоб у водах появилися риби, на землі всякі повзуни, а в повітрі птиці. І так сталося. Це був п ' ятий день. І повелів Господь Бог, щоб на сухій землі постали різні звірята, а вкінці сотворив Бог людину на свій образ і подобу та дав їй власть над усіма сотворіннями на землі. Це був шостий день. І бачив Господь Бог, що все сотворене було дуже добре. Сьомого дня Бог перестав творити, поблагословив світ і призначив сьомий день днем відпочинку (Буття 1, 1-31; 2, 1-3). * * * Стільки Святе Письмо розказує про постання вселенної і всього, що в ній. Отже відповіді Святого Письма на поставлені вище питання такі: Як відвічна істота, без початку і кінця, як могутнє джерело всього, існує тільки єдиний Господь Бог. Рішенням Своєї волі Він покликує з нічого до буття все, лише Своїм могутнім творчим словом: “Нехай станеться, нехай буде!” Це покликання до буття всього з нічого звемо сотворенням. Ось так Господь Бог сотворив цілий видимий і невидимий світ, або, як каже Святе Письмо, “небо і землю”, та привів до буття все, що на землі і в небесах. Господь Бог сотворив цілі світи, величезні світила в них та всі ті природні сили й складники всесвіту, що їх тепер досліджуємо, відкриваємо й подивляємо, та до пізнання яких людина доходить крізь великі труди й зусилля. З сотворенням видимого світу постав також час і простір. |
|||||||||||||||||||||
| Головна | Наші парафії | Наші новини | Наші блаженні | Катихизм| Молитовник | Духовні науки | Гостьова | Пишіть нам | | |||||||||||||||||||||